יו"ר ההסתדרות: "אנחנו נפעל לשיפור שכר המינימום. לא בסיסמאות, במעשים"

יוסי צלניקר 1 Comment on יו"ר ההסתדרות: "אנחנו נפעל לשיפור שכר המינימום. לא בסיסמאות, במעשים"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

"העובדים במדינת ישראל עדיין צריכים שינוי עמוק". אמר אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות הנבחר, במסגרת נאומו באירוע חילופי יו"ר ההסתדרות.

"החזון של מדינת ישראל לא היה שהיא תוביל בפערים חברתיים, החזון של מדינת ישראל לא היה שהעוני יהיה כל כך רחב, החזון של המדינה לא היה שיהיה כזה שסע חברתי וכזה אי שוויון. ואסור לנו להתבלבל, מדינת ישראל מובילה, לצערי, בקיצוניות של מדיניות כלכלית ימנית ואנחנו חייבים לעשות את השינוי, גם בשביל העובדים וגם בשביל החברה הישראלית". אמר ניסנקורן

"אני מבטיח שתנופת ההתארגנות לא רק תמשיך אלא תתחזק. אני אשקיע שם משאבים אדירים כי זה שינוי אמיתי ואנחנו ניאבק לצמצום פערים חברתיים לא משום שזה חלום כי אלא כי זו מציאות שחייבים להגיע אליה. אחרת, אבוי לנו כחברה".

יו"ר ההסתדרות הנבחר, אשר ייכנס לתפקידו באופן רשמי ב-1 ביוני, אמר עוד הערב: "אנחנו נפעל למיגור העוני, תוך תיקון ושיפור שכר המינימום. לא יכול להיות מצב שאנשים עובדים, אפילו כששני בני הזוג עובדים, והם עדיין עניים והמשפחה ענייה. אף אחד לא רוצה לראות כך את המדינה אבל צריך לעשות את כל זה לא רק בדיבורים וסיסמאות אלא במעשים. אני מבטיח שאנחנו נפעל לעדכון שכר המינימום".

בעת הדברים, ניסנקורן פנה לצביקה אורן, יו"ר לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, והביע את תקוותו ואמונתו כי הדבר יעשה תוך שיתוף פעולה עם המעסיקים: "אני חושב שהמעסיקים, כמונו, רוצים וצריכים לשאוף ואני בטוח שהם שואפים, למדינת רווחה. עובד שחי ועובד בכבוד הוא עובד יותר יעיל ואת האיזונים האלה צריכים לעשות באחריות".

ניסנקורן חזר והדגיש בנאומו את מקומה המרכזי של ההסתדרות בתור התנועה החברתית החשובה ביותר במדינה. כמו כן, הוא מנה את המטרות אליהן תשאף ההסתדרות תחת הנהגתו, כפי שהכריז ביום בחירתו: "מיגור העוני, צמצום פערים חברתיים והקטנת אי השוויון המגדרי ובכלל".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    מתי תפתחו הסתדרות העובדים החרדים שמשתכרים בשכר מינימום